3. nädal

„Vanasti“ sa pidid teadma kust infot otsida. Isegi Google ei omanud alati kõike infot hetkel ümber toimuvast. Kus toimub antud nädalavahetuse vingeim pidu linna peale, millal on järgmine kirbukas ja kes korraldab parasjagu head sooduskampaaniat sinu lemmik x tootele? Suuremate kampaaniate, esinejate jms korral oli loomulikult tele, raadio jms meediakandjad reklaame täis ja sa said teada selle kaudu. Pisemad, nö nishitoodete, info aga liikusid suust suhu, pisikesed postrid bussipeatuse posti küljes jne. Polnud suurt raha taga reklaami jaoks. 

Täpselt samamoodi, nagu Statoil populariseeris Eestis kohvi kaasa ostmise, mis toona tundus natuke absurdse mõttena, tundus ka kogu info kätte saamine Facebookist umbes sama absurdsena. Ürituste puhul algas see sisuliselt sellest, et inimesed said hakata Facebooki kaudu enda privaat üritusele inimesi kutsuma. Ja sa said märkida kas oled tulemas või mitte. Väga lihtne oli arvet pidada selle üle palju sa kartulisalatit valmistama pead. Võisid ka vähe avalikuma teha, kus kutsutud sõbrad said sinna omakorda sõpru kutsuda. Seal nägid aga potentsiaali pisikesed üritused, kes said äkitselt endale tasuta suure kasutajaskonnaga platvormi enda käsutusse, et enda üritust reklaamida. Ja inimesed nägid ning tulid kohale. Loomulikult saad nüüd ka reklaamida ennast seal platvormil ja konkreetselt ka kohe õigele sihtgrupile, mis tegi reklaamimise palju odavamaks ja efektiivsemaks. Samamoodi on käitunud näiteks ka uudiste portaalid, kes on kõik endale oma „fänni“ lehekülje sinna loonud. Uuem uudis tuleb ja nad postitasid selle kohe oma seinale mis jõudis ringiga sinu seinale ja sul oli info käes. 

Ja lõpptulemus ongi see, et kui midagi soovid teha, kuhugi minna või midagi teada, siis suure tõenäosusega in Facebookis info olemas, mis puudutab sellist kiiret sotsiaalset lävimist. Ehk siis sinu 1 leht kõige jaoks. Nagu kunagi oli neti.ee pea iga Eestlase avaleheks ja sealt said edasi minna pea igale poole, mille huvi parasjagu oli. Täna küll räägitakse, et Facebook on langus trendis ja uuem generatsioon tuleb peale muude platvormidega. Kui Facebook infoallikana on siiski populaarne arvutikasutajate osas siis uus generatsioon on üles kasvanud mobiilidega ja neil on juba Snapchatid, tik-tok’id jms. Küll aga saab üsna kindlalt väita, et Facebook on tänapäeval väga konkreetselt mõjutanud kuidas me infot tarbime ja väga tugevalt kandadele astunud traditsioonilisele meediale. Vähendanud nende vaatajaskonda ning ka reklaami tulu. Kuniks tuleb järgmine ja saame öelda, et vot see oli toode, mis pühkis Facebooki kasutajaskonna ja raha.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

5. nädal

8. nädal

9. nädal